"BLOG INI KHAS UNTUK PERTANDINGAN BLOG KEPENGGUNAAN.TERIMA KASIH KERANA JADI PENGGUNA BIJAK"
No.IP anda ialah :

PERKHIDMATAN TELEKOMUNIKASI

Pihak yang bertanggungjawab ini  hendaklah memastikan bahawa tiada sebarang maklumat yang mengelirukan disalurkan kepada pengguna. Jikalau menerima sebarang aduan, pihak perkhidmatan telekomunikasi hendaklah bertindak dengan segara dan secara adil bagi memelihara hak pengguna.

Pada zaman ini, pelbagai pihak menjalankan berbagai-bagai aktiviti bagi memberi kesedaran tentang hak-hak pengguna. Walaupun ini masih tidak mencukupi untuk menyedarkan pengguna secara keseluruhan, namun perubahan dilihat di kalangan pengguna. Salah satu bukti perubahan ini adalah daripada peningkatan aduan terhadap perkhidmatan telekomunikasi ini. 

Pengguna juga harus sedar bahawa mereka mempunyai hak untuk mendapatkan maklumat yang terperinci sebelum membeli sesuatu perkhidmatan telekomunikasi. perkhidmatan tersebut tidak berkualiti, pengguna mempunyai hak untuk membuat aduan serta mendapatkan ganti rugi. Pengguna juga dinasihatkan supaya berhati-hati semasa membeli sesuatu perkhidmatan Telekomunikasi.

Tiada ulasan: